"Dosáhli jsme rekordních hodnot odbytu a tržeb, rozšířili jsme naši modelovou paletu a dále posílili naši pozici na mezinárodním automobilovém trhu. Investovali jsme do nových modelů a výrobních kapacit. I v nepříznivém ekonomickém prostředí jsme náš provozní výsledek udrželi na prakticky stabilní úrovni 17,9 miliardy korun," uvedl předseda představenstva Winfried Vahland.
Na zisku se projevily zvýšené investice, které loni vzrostly téměř o polovinu na více než 21 miliard korun. Výdaje na výzkum a vývoj se zvýšily o 17 procent téměř na 11 miliard korun. Do zavádění nových modelů a výrobních kapacit chce Škoda Auto investovat i letos. Plánuje uvedení osmi nových nebo inovovaných modelů. Do roku 2015 chce obnovit všechny modelové řady.
V západní Evropě, která se jako trh propadla o osm procent, prodej vozů Škoda klesl o 0,9 procenta na 358.400 aut. Podíl značky na západoevropském trhu vzrostl z 2,8 procenta v roce 2011 na tři procenta. Ve východní Evropě si značka polepšila o více než čtvrtinu na 137.100 vozů. Ve střední Evropě automobilka zvýšila prodej o 0,7 procenta na 124.000 aut. V České republice měl opět každý třetí prodaný nový vůz ve znaku škodovácký okřídlený šíp.
V Rusku vzrostl počet dodávek o třetinu na nový rekordní odbyt 99.100 vozů. Na klíčovém trhu v Číně Škoda zvýšila prodej o sedm procent na 235.700 vozů. Čína tak byla pro automobilku opět největším trhem. V Indii dosáhla firma nárůst prodejů o 14 procent na 34.300 vozů.
Nejprodávanějším modelem české automobilky byla v roce 2012 opět Octavia, která zaznamenala nárůst o šest procent na 409.600 kusů. Na druhém místě skončila Fabia s poklesem o desetinu na 240.500 dodaných aut. Největší nárůst byl u modelu Yeti, bylo to 24,3 procenta na 87.400 aut. Nového modelu Rapid se vloni prodalo 24.700, malého vozu Citigo 30.000. Prodej vlajkové lodi Superb klesl o 6,5 procenta na 109.100 aut.
Škoda podle Vahlanda očekává v prvním pololetí meziroční pokles prodeje proti loňským 408.000 aut. Důvodem je zavádění výroby nových modelů, zejména třetí generace Octavie, i propad evropského automobilového trhu. Za celý letošní rok chce mít ale vyšší prodej než rekordních 939.200 aut za rok 2012.
Snížení prodejů potvrdily první dva měsíce, kdy odbyt klesl o 7,4 procenta na 136.600 vozů. "Očekáváme, že i druhé čtvrtletí bude proti loňskému slabší, ale prodej bude vyšší než v prvním čtvrtletí. Karta se obrátí, až bude k dispozici plný objem výroby modelů Octavia a Spaceback," uvedl Vahland.
První polovina roku bude ve znamení zavádění třetí generace nejprodávanějšího modelu Octavia. Prodává se už jako liftback, v dubnu přibude Combi a dále model s pohonem 4x4 a sportovní varianta RS. Nezbytné náklady na náběh nové generace Octavie a ukončení výroby 2. generace budou mít podle vedení automobilky vliv na letošní hospodaření společnosti. Škoda také chystá novou karosářskou variantu loňské novinky Rapid pod označením Spaceback. Celkem Škoda plánuje uvedení osmi nových nebo inovovaných modelů. Vedle verzí Octavie a Rapidu to bude ještě v létě modernizovaný Superb a také Yeti. V příštím roce přijde nová Fabia a později také velký terénní vůz.
Do roku 2018 chce Škoda vyrábět minimálně 1,5 milionu aut ročně. Do roku 2015 chystá kompletní obměnu všech modelů. Minimálně každých šest měsíců představí nový nebo přepracovaný vůz. Loni Škoda zvýšila prodej o sedm procent na 939.200 aut. Byl to osmý rekordní prodej v řadě. Celosvětový tržní podíl Škody byl 1,4 procenta.
Počet zaměstnanců Škody bez agenturních pracovníků loni klesl o 0,6 procenta na 26.404 lidí.