"Bylo by naivní, kdybychom si řekli, že za měsíc budeme mít vlaky obsazené na 90 procent," uvedl Novotný s tím, že Leo Express sice nemá obsazenost jako jeho zavedenější konkurence, počet pasažérů se ale neustále zvyšuje. Roste prý i počet unikátních cestujících, kteří černým vlakem jedou poprvé.
Na vině je podle Novotného stále nízké povědomí o tom, že na tuzemském trhu tato alternativa ke státním Českým drahám a soukromému RegioJetu je. Žádnou rozsáhlou marketingovou kampaň přesto dopravce neplánuje. Od konvenčního marketingu společnost ustoupila krátce po spuštění provozu loni na konci roku, kdy v omezené míře používala inzerci v tištěných periodikách. Do budoucna se chce spolehnout výhradně na online marketing a prezentaci v nádražních budovách.
Začátek roku zpravidla bývá pro dopravní společnosti slabší. Od poloviny února opět začínají jezdit studenti, kterým začíná výuka v letním semestru, což slibuje růst obsazenosti. Další nárůst Leo Express očekává díky slevové akci pro držitele věrnostních karet Českých drah, kterým soukromý dopravce po celý březen nabídl cenu mezi Prahou a Ostravou za 95 korun. Tito cestující podle Novotného tvoří zhruba desetinu všech cestujících v černých vlacích. Podobná čísla uvedl i RegioJet, který se k akci připojil.
Leo Express pro výpočet vytíženosti vlaků používá takzvanou normalizovanou obsazenost, která udává poměr volných a obsazených míst po celou délku trasy. Sedadlo, které je na trati obsazené například jen v úseku mezi Pardubicemi a Olomoucí, se tak nezapočítává jako plné po celou délku trasy jako v případě takzvané absolutní obsazenosti. Ta bývá v průměru o 15 procentních bodů vyšší.