Leo Express jezdí plný ze 45 procent, není prý stále dost známý

21.03.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 21. března (ČTK) - Vlaky Leo Expressu jezdí tři měsíce po zahájení provozu obsazené ze 45 procent. Dopravce zatím ještě nemá vytvořenou zákaznickou bázi, jako například konkurenční RegioJet, řekl ČTK majitel společnosti Leoš Novotný. RegioJet na stejné trase jezdí rok a půl a dlouhodobě uvádí stabilní obsazenost v téměř dvojnásobných hodnotách. České dráhy informace o obsazenosti vlaků nezveřejňují.

"Bylo by naivní, kdybychom si řekli, že za měsíc budeme mít vlaky obsazené na 90 procent," uvedl Novotný s tím, že Leo Express sice nemá obsazenost jako jeho zavedenější konkurence, počet pasažérů se ale neustále zvyšuje. Roste prý i počet unikátních cestujících, kteří černým vlakem jedou poprvé.

Na vině je podle Novotného stále nízké povědomí o tom, že na tuzemském trhu tato alternativa ke státním Českým drahám a soukromému RegioJetu je. Žádnou rozsáhlou marketingovou kampaň přesto dopravce neplánuje. Od konvenčního marketingu společnost ustoupila krátce po spuštění provozu loni na konci roku, kdy v omezené míře používala inzerci v tištěných periodikách. Do budoucna se chce spolehnout výhradně na online marketing a prezentaci v nádražních budovách.

Začátek roku zpravidla bývá pro dopravní společnosti slabší. Od poloviny února opět začínají jezdit studenti, kterým začíná výuka v letním semestru, což slibuje růst obsazenosti. Další nárůst Leo Express očekává díky slevové akci pro držitele věrnostních karet Českých drah, kterým soukromý dopravce po celý březen nabídl cenu mezi Prahou a Ostravou za 95 korun. Tito cestující podle Novotného tvoří zhruba desetinu všech cestujících v černých vlacích. Podobná čísla uvedl i RegioJet, který se k akci připojil.

Leo Express pro výpočet vytíženosti vlaků používá takzvanou normalizovanou obsazenost, která udává poměr volných a obsazených míst po celou délku trasy. Sedadlo, které je na trati obsazené například jen v úseku mezi Pardubicemi a Olomoucí, se tak nezapočítává jako plné po celou délku trasy jako v případě takzvané absolutní obsazenosti. Ta bývá v průměru o 15 procentních bodů vyšší.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK