"Není akceptovatelné, abychom my nyní zrušili ty tendry. To prostě ani ze zákona nejde," uvedl Čermák. Podle něj je podivné, že se dopravce ozývá až nyní po roce průběhu veřejných soutěží.
Student Agency podle ŘSD předložila návrh na opravu D1 prostřednictvím rozbití současného betonového povrchu a jeho nahrazení mnohem tlustší asfaltovou vrstvou. Takovýto způsob obnovy povrchu dálnice je ale z několika důvodů nevýhodný. Na D1 je po létech provozu nekvalitní podloží, a asfaltová vozovka je tak pro dálnici, po které projede 7500 kamionů denně, nevyhovující. Pouhá oprava vozovky by navíc znamenala ztrátu financování z EU, které je podmíněné modernizací dálnice, dodal šéf ŘSD.
Stěžovatel navíc podle ŘSD není účastníkem řízení, a proto je nemůže nepadnout například u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. "Prostředek mám, a to je volná soutěž politických stran," reagoval Jančura s tím, že pokud bude modernizace dálnice pokračovat podle současného modelu, jde o tunel na veřejných financích za zhruba deset miliard korun, za který bude muset některá z politických stran vyvodit odpovědnost.
Ředitelství silnic a dálnic předpokládá, že by se na prvních úsecích dálnice dalo začít s přípravnými pracemi na přelomu dubna a května. Do dvou týdnů by mohly být podepsané smlouvy s vítězi tendrů. Těmi jsou Colas CZ a Porr v tendru na opravu úseku mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou a konsorcium Alpine Bau a OHL ŽS mezi Lhotkou a Velkou Bíteší s cenou 597 milionů korun.
O modernizaci dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností. Celá modernizace mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle aktuálních odhadů ministerstva dopravy mohla stát asi 14 miliard Kč, počítá se s využitím peněz z Evropské unie.