Budějovický Budvar se tak s míchaným pivem s ročním zpožděním kvůli ministerské kontrole přidává ke třem největším hráčům na českém pivním trhu - Plzeňskému Prazdroji, Staropramenu a pivovarům skupiny Heineken. Kvůli nečekanému zájmu o pivo s ovocnou příchutí jejich výrobu chystají i další pivovary. Budějovický Budvar ale podle ředitele nadále odmítá vylepšovat ekonomiku prodejem piva v PET lahvích, který loni zaznamenal nárůst. Samotný Budvar loni zvýšil produkci o dvě procenta na 1,340.000 hektolitrů a tržby za pivo vzrostly o pět procent na 2,1 miliardy Kč.
"Co se míchaných nápojů z piva týká, tak se započítávají do statistik Českého svazu pivovarů a sladoven, které vykazují objem vyrobených a prodaných hektolitrů, jak na domácím, tak zahraničním trhu," uvedl ředitel. Inovací Budvar podle něj pochopitelně chce oslovit nové spotřebitele, mladé lidi i ženy, a v neposlední řadě i nové možnosti v exportu. Začne ho dodávat v plechovkách na Slovensko.
Boček konstatoval, že v České republice spotřeba piva neroste, naopak klesá, ze 160 litrů na hlavu v letech 2006 až 2007 na současných 140 litrů. "Je vidět, že dochází k poklesu spotřeby piva, a tím pádem jsou tady konkurenční tlaky. Jen díky míchaným nápojům se spotřeba piva loni meziročně zvýšila o 1,7 procenta," uvedl.
mi jpt