"V průběhu sezóny zkrachovalo nebo ukončilo činnost sedm aerolinek," uvedla mluvčí pražského letiště Eva Krejčí s tím, že naopak čtyři nové přibyly. Některé destinace rovněž rušily České aerolinie, které jsou i přes redukci letadlové flotily i sítě letů stále největším dopravcem na pražském letišti. Mezi společnostmi, které ukončily provoz, byly: Job Air, Wind Jet, City Airline, Cimber Air, Bmibaby, Iceland Express a Aerosvit.
Přestože se počet linek mírně snížil, dopravci je využívají častěji, vysvětlila důvod předpokládaného nárůstu kapacity Krejčí. Vysoká očekávání má letiště rovněž od nepravidelné charterové dopravy. V charterové dopravě budou podle plánovaných kapacit nejčastěji vypravovány lety do prázdninových letovisek Antalya, Hurghada, Burgas, Monastir a Marsa Allam.
O šest destinací proti loňskému létu ubude i Českým aeroliniím, které budou nově obsluhovat linky do 42 letišť ve 24 zemích. Významnou novinkou pro národního dopravce ale bude návrat na dálkové linky. Od 1. června by na lince měly dvěma svými lety doplnit aerolinie Korean Air na trase Praha - Soul. S korejskými aerolinkami, které by se co nevidět měly stát minoritním akcionářem ČSA, tuzemský dopravce dlouhodobě spolupracuje na základě takzvané dohody o sdílení kódu.
Letní letový řád začíná 31. března a platí do 26. října 2013. Nejčastěji budou v tomto období letadla z Ruzyně směřovat do Paříže, Moskvy a Frankfurtu. Zemí s nejvyšším počtem míst, kam se bude v letní sezóně pravidelně létat, je Itálie s třinácti destinacemi.