Společnost Apple se po kritice omluvila čínským zákazníkům

02.04.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Americký technologický gigant Apple se po kritice v čínských státních médiích kvůli kvalitě svého následného servisu v pondělí omluvil čínským zákazníkům a upravil pravidla pro poskytování záruky na telefon iPhone na tamním trhu.

 

Čínská státní televize CCTV a jiná média kontrolovaná komunistickou vládou americké společnosti v minulých více než dvou týdnech mimo jiné vytýkala, že její roční lhůta pro záruční servis je mnohem kratší, než Apple poskytuje na jiných trzích, a vinila ji z "arogance".

Čína je pro Apple hlavní výrobní základnou a firma plánuje razantní expanzi na jejím rychle rostoucím trhu.

Apple kritiku zpočátku odmítal. Výkonný ředitel společnosti Tim Cook ale v pondělí na regionálním webu společnosti zveřejnil omluvu.

"Uvědomujeme si, že vzhledem k nedostatečné vnější komunikaci někteří považují postoj Appleu k odezvě zákazníků za arogantní, nedbalý či lhostejný," uvedl podle agentury Reuters v dopise napsaném v čínštině a omluvil se v něm zákazníkům za veškerá nedorozumění a pochybnosti.

Cook již dříve upozornil, že druhá největší ekonomika světa je pro Apple klíčový trh. Tržby společnosti v oblasti širší Číny, kam se počítá i Tchaj-wan a Hongkong, v prvních třech měsících letošního roku podle agentury AP činily 6,8 miliardy dolarů (136,3 miliard Kč). Je to o 67 procent víc než ve stejném období před rokem.

Autor článku

aktualita  

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK