Prodej vozů automobilky Ford Motor vzrostl meziročně o šest procent a zaznamenal nejlepší měsíc od května 2007. Podobně odbyt vozů Chrysler se zvýšil o pět procent na nejvyšší úroveň od prosince 2007.
Největší americký výrobce automobilů General Motors zvýšil prodej také o šest procent. Japonská automobilová jednička Toyota, která je čtyřkou na americkém trhu, hlásila nárůst o jedno procento a německý Volkswagen o tři procenta. Jednotlivé automobilky dnes oznamují březnové výsledky prodeje postupně.
Analytici podle agentury AP čekají celkový nárůst prodeje o 3-5 procent. V každém případě by měl celoročně přepočtený prodej překročit v březnu pátý měsíc po sobě hranici 15 milionů vozů, kde byl americký trh naposledy v roce 2008. Analytici v anketě agentury Thomson Reuters odhadli celoroční tempo prodeje aut na 15,3 milionu vozů.
V březnu k nárůstu prodeje přispěly mimo jiné refundace, které dostává velká část poplatníků federální daně z příjmů. Základním motorem vzestupu odbytu v posledních měsících je ale zlepšování situace na trhu práce, nízké úrokové sazby a také růst cen obytných domů spolu s nabídkou nových modelů.
Loni prodej vozů v USA vzrostl o více než 13 procent na 14,5 milionu. Nynější tempo je sice stále nižší než v letech před poslední recesí, je ale už zhruba 50 procent nad úrovní 10,4 milionu z roku 2009. Tehdy prodej klesl na minimum od recese z počátku 80. let.
Silný výkon amerického automobilového trhu ostře kontrastuje s pokračujícím propadem v Evropě. Prodej nových osobních automobilů ve Francii se v prvním čtvrtletí meziročně propadl o téměř 15 procent a španělský trh v březnu klesl o 14 procent. Data za Českou republiku budou teprve oznámena.