Obchody Tesco jako hlavní místo nákupu uvádí 658.000 domácností, celkem v řetězci nakupuje téměř 1,4 milionu rodin. Hypermarkety a supermarkety Albert, který skončil na třetím místě, využívá k nákupu prakticky stejný počet domácností jako Tesco. Zatímco v Tesku utratí největší část svých výdajů 15 procent rodin, v Albertu 13 procent.
Na čtvrtém místě se umístil Penny Market a první pětku uzavírá systém družstevních prodejen COOP. "Těchto pět nejsilnějších subjektů preferuje jako hlavní nákupní místo téměř přesně 70 procent českých domácností, přičemž první tři nejsilnější mají podíl 50 procent domácností," uvedl k výsledkům studie analytik Zdeněk Skála z Incoma GfK. Podle něj uvedené pořadí řetězců v žebříčku nemusí odpovídat pořadí podle objemu tržeb.
Největší počet prodejen má v ČR systém COOP, který zahrnuje 2822 menších obchodů a formátů provozovaných českými a moravskými spotřebními družstvy. Síť Hruška provozuje 412 menších prodejen. Naopak nejméně obchodů má z první desítky Globus - 15 hypermarketů.
Obchodní řetězec Kaufland je v Česku také jedničkou ve výši zisku mezi obchodníky s rychloobrátkovým zbožím. Řetězec patřící do německé maloobchodní skupiny Schwarz navýšil ve finančním roce 2011/12 zisk o desetinu na 2,2 miliardy korun.
Žebříček obchodních řetězců v ČR podle počtu zákazníků v roce 2012 Pořadí řetězců Řetězec Domácnosti věrné řetězci (utratí tam největší část svých výdajů) v tis. Domácnosti, které nakupují v řetězci aspoň jednou za měsíc (v tis.) 1. Kaufland 943 2009 2. Tesco 658 1395 3. Albert 588 1399 4. Penny Market 535 1531 5. COOP 329 908 6. Lidl 263 1487 7.-8. Billa 250 846 7.-8. Globus 250 645 9. Interspar 206 570 10. Hruška 118 430
zdroj: SHOPPING MONITOR, Incoma GfK