Analytici výsledek maloobchodních tržeb hodnotí pozitivně. "Čeští spotřebitelé žijí slevovými akcemi. Velká část si tak počkala na lednové výprodeje. Stále více z nich navíc propadlo kouzlu nákupů přes internet, kde očekávají ještě výhodnější ceny než u kamenných prodejců," uvedl Pavel Kulhavý ze společnosti PwC Audit.
Podle analytika Raiffeisenbank Michala Brožky lednový údaj o vývoji maloobchodu signalizuje, že by to letos s českou ekonomikou nemuselo být až tak špatné. "Zhoršující se situace na trhu práce však bude držet spotřebu utlumenou," dodal.
Hlavní ekonom Komerční banky Jan Vejmělek předpokládá, že únorová čísla z maloobchodu přinesou zklamání, a to hlavně kvůli nižším prodejům automobilů. Očekává zároveň zhoršení situace na maloobchodním trhu kvůli zvýšení DPH a změně u daně z příjmu, nízkému růstu mezd a hlavně rostoucí nezaměstnanosti. "Pokud maloobchodní tržby podle našeho odhadu skutečně zklamou, bude to znamenat potvrzení slabosti domácí poptávky," míní.