Téměř čtyřicet procent občanů někdy nakoupilo kvůli reklamě, a naopak více než polovina lidí tvrdí, že je nikdy reklama neovlivnila. Občané přitom požadují od reklamy pravdivou informaci, která je podána vtipně a srozumitelně. Příliš mnoho reklamy je podle respondentů v televizi a poštovních schránkách. Vyplývá to ze šetření, které provedly koncem roku agentury Marktest a TN Sofres-Factum. Nákup na základě reklamy přiznává v tomto výzkumu 39,3 proce
nta z celkového počtu respondentů.V minulých letech se procento těch, kteří přiznávají nákup podle reklamy, pohybovalo mezi 20 až 38 procenty populace. Na základě reklamy lidé nakupovali produkty firmy Danone a prací prostředek Bold. Obecně podle reklamy nakupují rychloobrátkové zboží, tedy prací prostředky, kosmetiku, pochutiny, alkohol i nealko nápoje. Z televizních spotů nejvíce zaujala reklama na čokolády Orion a Milka, Coca-Colu, Renault Clio, Opavia a Fernet Stock Citrus. Naopak neoblíbené jsou rekla
my na vložky Always, na Eurotel Go či na prací prostředky, např. Ariel, a na nový alkoholický nápoj Rapid.Zdroj: MF Dnes z 24. 1. 2000