Audi je druhým největším výrobcem luxusních aut na světě. V samotném březnu se prodej Audi zvýšil o tři procenta na 147.700 vozů díky poptávce po modelech Q3 a Q5. Prodej na hlavním evropském trhu se však snížil o 3,2 procenta. Také Audi tak začíná cítit dopad krize v eurozóně. Evropa se na celkovém prodeji Audi podílí polovinou, píše Reuters.
Prodej Porsche v březnu stoupl o 19,8 procenta na rekordních 14.494 vozů. Výrobci sportovních aut pomáhá hlavně poptávka v USA, kde se prodej zvýšil o 40 procent. V Německu dodávky aut vzrostly o 32,3 procenta a v Číně o 17,9 procenta. Jednociferný procentní růst zaznamenala automobilka pouze v Evropě, a to o 2,1 procenta, napsala agentura DPA.
Prodej aut Audi loni stoupl o 12 procent na rekordních 1,45 milionu vozů díky silné poptávce ve Spojených státech a Číně. V letošním roce plánuje Audi tento rekord překonat a do roku 2020 zvýšit prodej na více než dva miliony vozů a stát se jedničkou na trhu luxusních vozů.
Porsche loni zvýšila prodej o téměř 19 procent na rekordních 141.075 vozů. Ředitel prodeje automobilky Bernhard Maier pak již v lednu uvedl, že Porsche hodlá v celém letošním roce opět zvýšit prodej na nový rekord navzdory obtížným podmínkám na trzích.