Vítězi výběrových řízení jsou konsorcia firem Colas CZ a Porr a Alpine Bau s OHL ŽS. První sdružení opraví úsek mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou za 649 milionů korun a druhé část dálnice mezi Lhotkou a Velkou Bíteší za 597 milionů korun.
Původně ŘSD předpokládalo, že práce na D1 začnou v březnu. Kvůli zhruba měsíčnímu skluzu tak bude nutné znovu doladit harmonogram prací tak, aby se během letošní stavební sezóny stihl objem prací, které je do zimy potřebné dokončit, dodala mluvčí.
Proti zahájení oprav se postavil Radim Jančura, majitel společnosti Student Agency , která kromě jiného provozuje autobusovou dopravu, jejíž významná část se soustřeďuje právě na spojení mezi Prahou a Brnem. Podle Jančury je postup modernizace, který zvolilo ŘSD, zbytečně drahý a nejstarší tuzemská dálnice by se dala opravit za třetinu ceny. To ale ŘSD popřelo s tím, že Jančurou navrhovaná metoda takzvané fragmentace, kdy se betonový povrch rozbije na menší části a pak se na něj položí asfaltová vrstva, je pro použití na takto vytížené komunikaci nevhodná.
O modernizaci dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností.