Těsnění z Kostelce nyní používá zhruba každé čtvrté auto vyrobené v Evropě, ročně podnik udělá těsnění zhruba pro čtyři miliony automobilů. Mezi hlavní zákazníky firmy patří automobilky koncernu Volkswagen, včetně Škody Auto, a dále Opel, Ford, BMW a Mercedes.
Mísírna směsí, jejíž hala těsně naváže na nynější výrobní areál, by měla jít do provozu začátkem příštího roku. Podniku by měl nový provoz pomoci ve snížení nákladů. Dosud firma směsi nakupuje a dává za ně zhruba polovinu svých tržeb.
"Mísírna také výrazně zvýší schopnost inovací a vývoje nových směsí. To zvedne naši konkurenceschopnost a umožní získat další nové zakázky," řekl Tichý. V mísírně vznikne asi 40 nových míst, některé profese již firma hledá. Další pracovní místa by měla vzniknout v následujících letech s růstem dodávek do automobilek.
Přibližně deset až 15 specialistů také najde práci v novém vývojovém a zkušebním centru, které firma nyní buduje. S jeho plným provozem počítá letos na podzim. "Dosud jsme asi 80 procent vývojových řešení nakupovali. Nyní se to otočí a vývoj budeme dělat postupně 'celosvětově' i pro jiné závody skupiny Saar Gummi," řekl Tichý.
Doplnil, že kostelecký podnik se také v rámci skupiny stal takzvaným Kompetenčním centrem pro vývoj, neustálé zlepšování a technickou podporu výrobních procesů. To z něj činí jeden z klíčových závodů skupiny, kterou od roku 2011 vlastní čínský koncern CQLT. Vedle Evropy má skupina závody i v Americe a v Asii.
V Česku má Saar Gummi kromě hlavního závodu v Červeném Kostelci ještě provoz ve Velkém Poříčí, také na Náchodsku. Společnost nyní dává práci přibližně 800 lidem a patří k největším zaměstnavatelům v regionu.
Zdeněk Rychtera dr