"Budeme pokračovat v příštích letech v plném tempu, aby stavba (Opatovice-Březhrad) byla do konce roku 2015 dokončená," řekl Stanjura.
Silnice I/37 mezi Pardubicemi a Hradcem Králové už je ve velké většině vedená čtyřmi pruhy, zbývá dostavět pouze poslední úsek mezi Opatovicemi nad Labem a Březhradem. Úsek měří více než tři kilometry, má tři mostní objekty a zahrnuje i téměř kilometr protihlukových stěn.
Ministr dnes v Pardubicích jednal s vedením krajem, poslanci i zástupci ŘSD. Jako prioritu označil dlouho odkládanou stavbu R35. Celý úsek až k Mohelnici by měl být hotový v roce 2020.
Podle Stanjury by se spojnice na Moravu dlouhá asi 110 kilometrů měla začít stavět na jaře roku 2015. Jako první přijdou na řadu úseky Opatovice nad Labem - Časy a Časy - Ostrov o délce asi 24 kilometrů.
"Tyto úseky připravujeme tak, aby se daly v roce 2014 soutěžit. Současně připravujeme další tři stavební úseky na území tří krajů. Je to věc republikového významu," řekl Stanjura.
Zároveň by se letos, jak dovolí počasí, měla začít stavět v Pardubicích přetížená křižovatka U Trojice v hodnotě 900 milionů korun. Kromě silničních staveb ministerstvo dopravy počítá s investicemi na železnici.
Na letošní rok se připravuje první stavební etapa trati Pardubice a Hradec Králové. Začala stavba železničního koridoru v Ústí nad Orlicí a v příštím plánovacím období Evropské unie se počítá s koridorem Ústí nad Orlicí - Choceň. Je to investice odhadem za 6,5 miliardy korun bez DPH.
"Máme v havarijním stavu 93 dopravních staveb. To jsme dnes panu ministrovi jen připomněli. Probírali jsme jen stavby, které jsou realizovatelné v brzké době," řekl hejtman Martin Netolický (ČSSD).