V Číně, která je největším samostatným trhem automobilky, se ve čtvrtletí prodej zvýšil o více než pětinu. Naopak v Evropě se prodej snížil o šest procent.
V samotném březnu se dodávky zákazníkům zvýšily jen o 0,2 procenta na 864.500 vozů. Celkový růst brzdí hlavně propad v západní Evropě. V Číně se prodej zvýšil o 11 procent. "Údaje za březen jasně ukazují, že situace na trzích je stále obtížnější," řekl k výsledkům ředitel prodeje Volkswagenu Christian Kligler.
Loni prodej Volkswagenu vzrostl o 11,2 procenta na 9,07 milionu vozů, což bylo poprvé v historii nad hranicí devíti milionů vozů. Volkswagen tak skončil podle prodeje třetí na světě za japonskou Toyotou (9,75 milionu) a americkou General Motors (9,28 milionu). Volkswagen se chce stát do roku 2018 největším výrobcem aut na světě.
Volkswagen vlastní celkem 12 automobilových značek. Patří sem značky osobních aut VW, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, nákladní MAN a Scania a VW užitkové vozy a motocykly Ducati.
Škoda Auto tento týden uvedla, že její prodej ve čtvrtletí klesl o 9,2 procenta na 220.400 vozů. V samotném březnu se pak propadl o 12 procent.