"Vyhlásíme ještě jednou otevřený tendr a uvidíme, jestli se nepřihlásí více subjektů," řekl ČTK ředitel státního fondu Tomáš Čoček. Fond původně předpokládal, že další veřejnou soutěž vyhlašovat nebude a dohodne se s dosavadními dodavateli Českou poštou a Autoklubem Bohemia Asistance. Nyní ale postoj přehodnotil a pokusí se dodavatele vybrat v otevřeném řízení.
Předpokládaných 808 milionů korun je proti původní zakázce o 134 milionů více. Podle Čočka je to tím, že se v následujících letech prodá více dálničních kuponů, než kolik fond při zadávání předchozí zakázky očekával. Loni fond podle zveřejněné účetní uzávěrky za emisi dálničních kuponů zaplatil 251 milionů korun. Výše marže za jeden prodaný kupon se ale proti původnímu zadání nezmění a zůstane maximálně na 29 korunách, dodal šéf státního fondu.
Podle dosavadní smlouvy se odměna pro distributora dálničních kuponů vypočítává jako procentní marže z nominální hodnoty prodaných a vyúčtovaných kuponů. Tento princip chtělo ministerstvo dopravy upravit tak, že by si uchazeči výši této odměny určili sami na základě podaných nabídek, ze kterých chtěl úřad vybrat tu nejnižší.
Původního tendru se účastnilo konsorcium tvořené Českou poštou, autoklubem ABA a společnostmi Lekkerland a MTX. Do jedné skupiny se tak podle SFDI přihlásily všechny společnosti, které na českém trhu připadají v úvahu pro plnění této zakázky.
Roční dálniční známka pro auta do 3,5 tuny stojí 1500 korun, měsíční vyjde na 440 Kč a desetidenní na 310 Kč. SFDI očekává letošní výnos z prodeje kuponů kolem 3,9 miliardy korun, tedy stejný, jako za loňský rok.