Důvodem je podle něj mimo jiné fakt, že rekonstrukce se bude dělat na zmapovaném geologickém podlaží. Většinou jsou totiž důvodem navýšení ceny staveb nedůkladné geologické průzkumy, upozornil Čermák. U dřívějších dopravních staveb přesahovaly dodatečné náklady i deset a více procent.
"Odmítám, že by nastaly situace, kde by se rozpočty zvyšovaly o desítky procent nebo se prodlužoval tendr," uvedl Čermák k rekonstrukci D1.
První uzavírky na dálnici D1 kvůli opravám dvou úseků předpokládá Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) koncem dubna. Jde o úseky mezi 104. a 112. kilometrem od Větrného Jeníkova po Jihlavu a mezi 153. a 162. kilometrem od Lhotky po Velkou Bíteš. Formálně byly úseky předány stavebním firmám ve čtvrtek 11. dubna, zahájení prací ŘSD předpokládá vzápětí. Rekonstrukce těchto úseků by měla stát 650 a 697 milionů korun. Celkové náklady na rekonstrukci D1 by měly činit 14 miliard korun.