Ředitelství silnic může začít s opravami dalších dvou úseků D1

16.04.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 16. dubna (ČTK) - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) může uzavřít tendry na opravu dalších dvou úseků dálnice D1. ČTK to dnes řekla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. Stavební společnost Dálniční stavby Praha, kterou ředitelství ze soutěží kvůli nesplnění podmínek zadání vyřadilo, ve stanovené lhůtě nepodala rozklad k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Stavební práce tak mohou začít i v úsecích Šternov - Psáře a Loket - Hořice, opravovat se tak můžou čtyři úseky z pěti, ke kterým byly dosud tendry vypsány.

Vítězem výběrového řízení pro úsek Šternov - Psáře ředitelství vyhlásilo společnost Eurovia CS, která zde dálnici opraví za 523 milionů korun, což představuje necelých 64 procent odhadované ceny. Úsek Loket - Hořice opraví sdružení společností Colas CZ a Porr, které zvítězilo s nabídkou 625 milionů korun, uvedl Jan Studecký z tiskového oddělení ŘSD. Colas a Porr zvítězily rovněž v soutěži na opravu dálnice mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou.

ŘSD má v současnosti podepsané smlouvy na modernizaci dálnice mezi Lhotkou a Velkou Bíteší a právě mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou. Poslední částí dálnice, kterou ředitelství chystalo v rámci první etapy oprav, je úsek Velká Bíteš - Devět Křížů, kde se proti výsledkům veřejné soutěže k antimonopolnímu úřadu odvolala společnost Eurovia.

"Stavební práce se zahájí, ale uvidí se, jak bude vypadat harmonogram výstavby," uvedla k uzavření dalších dvou tendrů Vápeníková. Hladký průběh soutěží je vzhledem k dosavadní praxi, kdy se u velkých stavebních projektů neúspěšní uchazeči zpravidla odvolávají, velice překvapivý. Ředitelství proto vypsalo tendry na víc úseků, než chtělo v letošním roce reálně začít opravovat. S výstavbou se v letošním roce nepočítalo například u úseku Velká Bíteš - Devět Křížů. Odvolání Eurovie tak není podle ŘSD zásadní komplikací.

O modernizaci dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK