ÚOHS se zakázkou z předpokládanou hodnotou 637 milionů korun zabývá na základě podnětu společnosti Eurovia. Správní řízení vede od konce března. "Předběžné opatření jsme vydali začátkem dubna. Správní řízení obecně vedeme v řádu měsíců," uvedl Švanda.
Jiné řízení týkající se rozšíření dálnice D1 aktuálně ÚOHS nevede. ŘSD už začalo s firmami podepisovat smlouvy. Stavební práce mohou začít například v úsecích Šternov - Psáře a Loket - Hořice. Opravovat se mohou čtyři úseky z pěti, ke kterým byly dosud tendry vypsány. Podepsané smlouvy jsou už na modernizaci dálnice mezi Lhotkou a Velkou Bíteší nebo mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou.
S výstavbou u úseku Velká Bíteš - Devět Křížů se původně nepočítalo. Odvolání Eurovie tak podle dřívějších vyjádření ŘSD není zásadní komplikací.
O modernizaci dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností.