"Po dvouletém poklesu pivního trhu v letech 2009 a 2010 nastalo v roce 2011 mírné oživení poptávky. Jsme potěšeni, že tento růst pokračoval i v roce 2012," uvedla generální ředitelka společnosti Heineken ČR Door Plantengaová. Výsledky českého Heinekenu podle ní ukazují trendy typické pro tuzemský pivní trh, jimiž jsou rostoucí obliba pivních mixů a poptávka po inovativních produktech a atraktivních obalech.
V Česku loni skupina Heineken ČR zvýšila prodej o téměř čtyři procenta na více než 1,9 milionu hektolitrů piva. "Velkou zásluhu na tomto výsledku má úspěšný dvouciferný růst prodejů značky Zlatopramen. Příjemně překvapily zejména prodeje v březnu 2012 představeného piva Zlatopramen Radler, které trojnásobně překročily očekávaný objem," uvedl mluvčí.
Výsledek pozitivně ovlivnilo také pivo balené ve velkých lahvích z plastu. Loni se v tomto typu obalu zvýšil prodej piv Zlatopramen 11, Krušovice Desítka, Krušovice Dvanáctka a Březňák, dodal Hauptmann.
Heineken je třetí největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. V ČR má rozsáhlé portfolio značek, které zahrnuje mimo jiné Krušovice, Zlatopramen, Starobrno, Březňák a nealkoholické Fríí.
Nizozemskému pivovaru Heineken vzrostly v prvním čtvrtletí letošního roku díky novým akvizicím zisk i tržby. Firma ale varovala před horším vývojem v Evropě, a to kvůli dopadům úsporných opatření na některých trzích. Zároveň oznámila, že její celoroční tržby nebudou tak vysoké, jak doufala.