Heineken v Česku uvařil loni meziročně o 2,4 procenta piva více

24.04.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 24. dubna (ČTK) - Pivovary skupiny Heineken ČR loni uvařily 2,44 milionu hektolitrů piva, tedy o 2,4 procenta více než o rok dřív. Nárůst odpovídá celkovému vývoji výroby piva, sdělil dnes ČTK mluvčí společnosti Jiří Hauptmann. Heineken ČR je třetím nejsilnějším hráčem na tuzemském trhu s pivem a patří mezi hlavní vývozce piva. Podle údajů Českého svazu pivovarů a sladoven loni tuzemské pivovary zvýšily výrobu meziročně o 2,75 procenta na zhruba 18 milionů hektolitrů.

"Po dvouletém poklesu pivního trhu v letech 2009 a 2010 nastalo v roce 2011 mírné oživení poptávky. Jsme potěšeni, že tento růst pokračoval i v roce 2012," uvedla generální ředitelka společnosti Heineken ČR Door Plantengaová. Výsledky českého Heinekenu podle ní ukazují trendy typické pro tuzemský pivní trh, jimiž jsou rostoucí obliba pivních mixů a poptávka po inovativních produktech a atraktivních obalech.

V Česku loni skupina Heineken ČR zvýšila prodej o téměř čtyři procenta na více než 1,9 milionu hektolitrů piva. "Velkou zásluhu na tomto výsledku má úspěšný dvouciferný růst prodejů značky Zlatopramen. Příjemně překvapily zejména prodeje v březnu 2012 představeného piva Zlatopramen Radler, které trojnásobně překročily očekávaný objem," uvedl mluvčí.

Výsledek pozitivně ovlivnilo také pivo balené ve velkých lahvích z plastu. Loni se v tomto typu obalu zvýšil prodej piv Zlatopramen 11, Krušovice Desítka, Krušovice Dvanáctka a Březňák, dodal Hauptmann.

Heineken je třetí největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. V ČR má rozsáhlé portfolio značek, které zahrnuje mimo jiné Krušovice, Zlatopramen, Starobrno, Březňák a nealkoholické Fríí.

Nizozemskému pivovaru Heineken vzrostly v prvním čtvrtletí letošního roku díky novým akvizicím zisk i tržby. Firma ale varovala před horším vývojem v Evropě, a to kvůli dopadům úsporných opatření na některých trzích. Zároveň oznámila, že její celoroční tržby nebudou tak vysoké, jak doufala.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK