Smlouvu s dodavatelskou společností podepsala správa železnic v minulých dnech, potvrdil generální ředitel SŽDC Jiří Kolář. Žádný z neúspěšných uchazečů se proti výsledkům soutěže neodvolal, a nic tak nebrání v předání staveniště a zahájení stavebních prací. Samotné stavební práce by tak mohly začít do měsíce.
K současnému jednokolejnému úseku trati by podle projektu měla přibýt druhá kolej, čímž by se výrazně zvýšila kapacita tohoto spojení, které v současnosti kapacitně nedostačuje pro potřeby spojnice hlavního města a jižních Čech. Úsek mezi Horusicemi a Veselím nad Lužnicí dlouhodobě trpí nedostatečnou údržbou, která si na několika úsecích vyžádala snížení maximální rychlosti, uvedlo ve zdůvodnění plánované modernizace ministerstvo dopravy. Zastaralé a nevyhovující je prý i zabezpečovací zařízení včetně zabezpečení přejezdů.
Modernizovaná trať umožní průjezd vlaků až 140kilometrovou rychlostí. Vozidla s výklopnou skříní budou podle materiálu ministerstva dopravy daným úsekem projíždět rychlostí 160 kilometrů v hodině. Délka modernizovaného úseku je necelých pět kilometrů. Součástí zakázky je demolice výpravní budovy ve Veselí nad Lužnicí, pro cestující se vybudují nová nástupiště a přístřešky. Vznikne osm nových železničních a pět silničních mostů.
Modernizace trati je součástí plánovaného zmodernizování IV. tranzitního železničního koridoru spojujícího Prahu s Německem a v jižním směru přes Budějovice a Tábor s Rakouskem. Stavba by podle ministerstva dopravy měla být spolufinancovaná z evropského Operačního programu doprava.
Z velkých železničních zakázek stále není rozhodnuto o modernizaci trati z Rokycan do Plzně a rekonstrukci nádraží v Olomouci. V prvním případě vítěznou nabídku konkurenčního Metrostavu zpochybňuje konkurenční Skanska, která avizovala podání rozkladu k předsedovi antimonopolnímu úřadu. U druhého tendru antimonopolní úřad kvůli údajným chybám v řízení rozhodnutí SŽDC zrušil.
Další velké zakázky za zhruba 5,2 miliardy korun správa železnic vypíše ve druhé polovině roku. Půjde o opravu kolejí mezi Bystřicí nad Olší a Českým Těšínem, o modernizaci trati z Úval do pražských Běchovic a revitalizaci trati z Českých Budějovic do Volar.