Google navrhuje například zřetelnější označování výsledků vyhledávání, které uživatelům umožní lépe rozlišovat mezi skutečnými výsledky a tím, co nabízí sám. Google také souhlasí s tím, že bude ukazovat odkazy na služby nabízené jeho konkurenty vedle svých vlastních nabídek servisů jako YouTube nebo Google Maps.
Komise nyní nechá návrhy Googlu projít "testem trhu". Konkurenční firmy za tím účelem vyzvala, aby se k nabízeným změnám vyjádřily a sdělily, zda je považují za dostatečné.
Evropská komise začala v listopadu 2010 vyšetřovat, zda Google nemanipuluje s výsledky vyhledávání ve svůj prospěch a ke škodě konkurentů. Předcházely tomu stížnosti rivalů v čele se společností Microsoft a řady menších evropských internetových firem.
Pokud komise dojde k závěru, že firma porušuje pravidla hospodářské soutěže, může ji potrestat pokutou až do deseti procent jejích globálních tržeb. Komise v minulých letech pokutovala vysokými částkami přední americké technologické společnosti Microsoft a Intel.