Cenu několika set prodaných a dosud nerealizovaných zájezdů by prý mělo pokrýt dosavadní pojištění. Zástupci cestovní kanceláře spolupracují s pojišťovnou Generali, které předají podklady pro vypořádání. "Na holičkách jsme nenechali nikoho. Našim klientům i pojišťovně poskytneme veškerou součinnost tak, aby byli všichni naši zákazníci odškodněni co nejrychleji," uvedl spolumajitel kanceláře Jan Lebeda. CK Bolero tours bude v nejbližším období podrobně informovat své zákazníky o způsobu uplatnění jejich zákonných nároků.
Do 31. března 2011 měla CK sjednáno zákonné pojištění proti úpadku u pojišťovny Generali. Pojištění se vztahuje na neuskutečněné zájezdy prodané do tohoto data. "Kancelář byla pojištěna na sedm milionů korun. Pro výši pojistného plnění budou rozhodující podklady k prodaným zájezdům, které nám CK Bolero tours skutečně předá," uvedl generální ředitel Generali Štefan Tillinger.
Generali je podle něj připravena vypořádat tuto pojistnou událost v co nejkratším termínu. "Záleží také na tom, aby všichni klienti této kanceláře neprodleně poskytli naší asistenční službě veškeré potřebné podklady, zejména cestovní smlouvu a doklady o uhrazení zálohy a plné ceny zájezdu," dodal Tillinger. Pokud CK v důsledku svého úpadku neposkytla klientům předem uhrazené služby (tedy, že se zájezd neuskutečnil, či uskutečnil pouze z části), je nutné požádat písemně o pojistné plnění nejpozději do šesti měsíců. Následně po vyhodnocení všech uplatněných nároků obdrží klienti pojistné plnění.
"Fenoménem se v posledních letech při prodeji zájezdů staly slevy. Je to zaklínadlo, bez kterého zájezd prakticky nejde prodat. Celý tento kolotoč společně s přetrvávající krizí a intenzivním šetřením zákazníků, které je stále těžší přesvědčit, aby vycestovali mimo krásné a rekreační jižní Čechy, měl bohužel na náš hospodářský výsledek negativní dopad," vysvětlil důvody konce Lebeda. Právě na jeho základě prý pojišťovny neuzavřely s kanceláří smlouvu na letošní cestovní sezonu.
CK Bolero Tours fungovala na českém trhu od roku 1990. Zájezdy nabízela hlavně zákazníkům z Jihočeského kraje, kde dosud měla čtyři kanceláře, a to v Třeboni, Českých Budějovicích, Jindřichově Hradci a Táboře. Velikostí se řadila mezi středně velké regionální kanceláře, které ročně vyslaly do zahraničí zhruba 5000 turistů.