„Cílem ankety je upozornit spotřebitele na to, že neplatí pouze za dodávky nebo distribuci elektřiny a plynu, ale že se v obchodních podmínkách a v doplňkových ceníkách dodavatelů mohou skrývat různé další poplatky, o nichž nemají tušení,“ sdělila analytička Michaela Vinšová z portálu EnergetickaPoradna.cz.
Hlasování o Nejbizarnější poplatek dodavatelů elektřiny a plynu bylo spuštěno 25. dubna 2013 a potrvá do 25. června 2013. Spotřebitelé mohou nejméně přijatelný poplatek vybírat na stránkách www.energetickaporadna.cz.
„Prošli jsme obchodní podmínky a ceníky poplatků všech dodavatelů na trhu a vybrali ty nejhorší možné poplatky – v anketě se tak utká například sankční poplatek za předčasné ukončení smlouvy, poplatek za využití zákaznického centra nebo za změnu jističe a sazby,“ uvedla energetická poradkyně Jana Poncarová.
Partnery ankety jsou Sdružení obrany spotřebitelů SOS Asociace a Anketovnik.cz.