Třímiliardový tendr na nádraží v Olomouci přezkoumá Rafaj

26.04.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Brno 26. dubna (ČTK) - Třímiliardový tendr na rekonstrukci železničního nádraží v Olomouci bude přezkoumávat předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Rafaj. Jeho podřízení v tendru našli chyby. Zrušili výběr původně vítězného sdružení firem EUROVIA CS, Subterra a Elektrizace železnic Praha. Firmy se proti tomu odvolaly. Rozklad podala i Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která zakázku vypsala. ČTK to dnes bez bližších podrobností řekl mluvčí úřadu Martin Švanda.

Antimonopolní úřad dosud tvrdil, že SŽDC nabídku sdružení společností EUROVIA CS, Subterra a Elektrizace železnic Praha měla vyřadit. S tím ale správa železnic nesouhlasí. Podle ní se výběrové řízení uskutečnilo podle pravidel.

Nabídková cena sdružení nebyla uvedena ve správném tvaru požadovaném zadavatelem. "Zadavatel rovněž nedodržel zásadu transparentnosti, když při posouzení nabídek akceptoval opožděné upozornění tohoto uchazeče, že jeho skutečná nabídková cena je nižší, než byla cena čtená při otevírání obálek," uvedl již dříve Rafaj.

Podle připraveného projektu mají být postupně rekonstruována všechna nástupiště olomouckého nádraží a v kolejišti bude vybudováno ještě jedno nové ostrovní nástupiště. Stavební firmy zároveň opraví starý podchod. Součástí stavby je také rekonstrukce kolejí v délce 13 kilometrů a mostů na příjezdové trase. Inovováno má být elektronické zabezpečovací zařízení a informační systém. Bezpečnost cestujících a provozu bude nově hlídat kamerový systém.

Po rekonstrukci se zvýší odbavovací kapacita olomouckého nádraží o 14 procent. Po modernizaci budou moci železniční stanicí Olomouc projíždět osobní vlaky rychlostí do 160 kilometrů v hodině a nákladní soupravy až 120 kilometrů za hodinu.

Po modernizaci železniční stanice v Olomouci budou propojeny už modernizované koridorové úseky navazující na toto nádraží. Železniční stanice Olomouc je součástí mezinárodní trasy kombinované dopravy Le Havre-Lvov a leží na trase třetího tranzitního železničního koridoru, což je hlavní dálkový železniční tah mezi Mosty u Jablunkova a Chebem.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK