"Od rozhodnutí soudu z 18. dubna, kdy ve věci hypotečního poplatku soudce rozhodl proti Hypoteční bance, rekordně stoupl zájem klientů bank o naši službu. Proto jsme prodloužili termín pro zasílání plných mocí do 30. dubna," uvedl Paľko. Dodal, že kvůli velkému zájmu ještě nezpracovali došlé plné moci za posledních pět dní.
Obvodní soud v Praze 5 rozhodl ve sporu o vrácení úvěrových poplatků ve prospěch klienta banky. Podle představitelů iniciativy Poplatkyzpet.cz je rozsudek průlomový. Hypoteční banka reagovala tvrzením, že rozhodnutí soudu se vztahuje k velmi specifickému případu a rozhodně jej nelze považovat za precedentní. Názory právníků na to, zda jde o průlomové rozhodnutí, se liší.
Klient Hypoteční banky Michal Novák žádal vrácení částky 4200 korun, kterou bance zaplatil na poplatku za správu úvěru v měsíční výši 150 Kč. Soudce Martin Šalamoun ČTK sdělil, že klientovi banky vyhověl a vedle zaplacených úvěrových poplatků mu přiznal i náklady soudního řízení, které banka musí uhradit.
Projekt rozeslal bankám jménem všech klientů, kteří BSP Lawyer Partners zplnomocnili k zastupování, výzvy k jednání. Banky na ně prý reagují zamítavě, takže iniciativy vyzvou klienty k tomu, aby souhlasili s řešením soudní cestou.
"Obrátíme se na naše klienty s tím, aby odsouhlasili podání žaloby k soudu a uhradili soudní poplatek 400 Kč. Je to bohužel jediná možnost, jak pro naše klienty úvěrové poplatky zpět," uvedl Paľko.
Například Česká spořitelna se podle něj uchýlila k obstrukcím. "Dne 22. dubna jsme na podatelnu České spořitelny doručili 3500 výzev a do dneška je banka nebyla schopna převzít. Dnes nás spořitelna informovala, že tuto zásilku převezme 10. května. Neumíme si představit, že banka, která spravuje desítky tisíc klientů, není schopna přijmout korespondenci dříve než za tři týdny. Považujeme to za další důkaz neprofesionálního a arogantního chování ČS vůči svým klientům," dodal. Reakci spořitelny ČTK zjišťuje.