Letadlo s novým motorem dosáhne rychlosti až 405 kilometrů za hodinu, doletu až 1520 kilometrů a ušetří asi pět procent paliva. U motoru se výrobci podařilo zachovat stejné rozměry i hmotnost jako u dřívějšího typu GE M601-E, modernizovaná vrtule je dokonce lehčí. Nový motor bude vyžadovat generální opravu po 3600 letových hodinách, což je o 600 hodin více než žádal nynější.
Díky kratšímu vzletu a zlepšeným výkonům lze letoun provozovat i v teritoriích, kde to dříve nebylo možné, na letištích ve vysoké nadmořské výšce, s vysokými teplotami nebo s krátkou vzletovou a přistávací dráhou. Certifikát společnosti udělila Evropská agentura pro bezpečnost civilního letectví (EASA). Letové zkoušky se konaly po celý loňský rok, letoun byl testován i za vysokých teplot blížících se k 50 stupňům Celsia ve Spojených arabských emirátech. Prototyp poprvé vzlétl v listopadu 2011.
Schválení nové pohonné jednotky společnosti Aircraft Industries vytváří podmínky pro širší uplatnění letounu L 410 UPV-E20 v regionální letecké dopravě na celém světě. Letos se jí podařilo prodat již sedm letadel a podle webu firmy v těchto dnech do Ruska odlétá osmé. Aircraft Industries letos dodala dvě letadla na Slovensko, zbytek odebrali zákazníci v Rusku.
Aircraft Industries je největším českým výrobcem civilní letecké techniky. Navazuje na více než sedmdesátiletou tradici závodu na leteckou výrobu v Kunovicích. Společnost zaměstnává přes 800 lidí. Jejím nosným programem je zmíněný malý dopravní letoun L 410 dodávaný do mnoha zemí světa.
V roce 2011 měla firma tržby 1,122 miliardy korun, o rok dříve to bylo 1,173 miliardy. Zisk předloni činil 19,44 milionu, v roce 2010 byl 173,58 milionu korun. Výsledky loňského hospodaření zatím společnost nezveřejnila. Nadpoloviční většinu, 51 procent akcií, v ní drží ruský těžařský holding UGMK, 49 procent patří české obchodní firmě PAMCO INT.