"Maďarské úřady shledaly, že je vše v pořádku a smlouva je platná. Ihned jsme rozběhli zastavené práce. O tu dobu, kdy se smlouva přezkoumávala, jsme po vzájemné dohodě posunuli dodací termíny. Do konce letošního roku dodáme dalších pět 18metrových vozidel a zbytek v roce 2014," uvedl. Na zakázce spolupracuje Škoda s firmou Ikarus. Vozy s klimatizací budou mít kapacitu 140 míst. Díky pomocnému bateriovému pohonu budou obsluhovat také předměstí, kde není trolejové vedení.
Škoda Electric letos vyrobí kvůli posunu některých kontraktů do roku 2014 minimálně 60 trolejbusů, o čtvrtinu méně než loni. "Čekáme na nové tendry ve východní Evropě, zemí Společenství nezávislých států (postsovětského společenství) a Pobaltí," uvedl Šilhánek. Polovina letos vyrobených vozů půjde do ČR, druhá do ciziny - do Hradce Králové, Pardubic, Zlína, Teplic a uzbeckého Urgenče. "Vyrábíme ještě zajímavou zakázku pro švédskou Landskronu. Jde o prototyp jednoho krátkého vozu, konkrétně o dodávku našich pohonů pro polskou firmu Solaris. Jde o snahu o průnik na nové teritorium," uvedl ředitel.
Řím už odebral všech 45 škodováckých trolejbusů. Nyní dokončuje linku, která měla zpoždění kvůli archeologickému průzkumu. Do rumunského Baia Mare odeslali Škodováci pohony pro osm trolejbusů dodávaných s firmou Solaris a první trolejbusy do Zlína.
Maďarsko se v posledních pěti letech stalo pro skupinu Škoda významným trhem. Celková hodnota uzavřených kontraktů dosahuje téměř čtyř miliard korun. Škodovka, která má v Maďarsku dceřinou firmu Ganz Škoda, tam například uzavřela kontrakt na 31 tramvají do Miškolce téměř za dvě miliardy Kč. Nedávno uspěla s trolejbusy v Budapešti a Debrecínu a s dodávkami pro soupravy metra v Budapešti.
Škoda Electric předpokládá, že letos utrží 3,7 miliardy korun, zhruba o 700 milionů Kč více než loni. Hlavním projektem je výroba elektrických pohonů pro 80 lokomotiv firmě Hyundai Rotem. Jde o kontrakt za dvě miliardy korun, z toho pro letošek za 1,3 miliardy.