Domácí prodej amerických automobilek v dubnu dvouciferně rostl

01.05.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Detroit 1. května (ČTK) - Prodej amerických automobilek na domácím trhu v dubnu rostl dvoucifernými tempy. Prudce rostla poptávka zejména po tradičních velkých a žíznivých vozech, jejichž prodej v době krize i po ní klesal. Americký automobilový trh výrazně roste už šestý měsíc po sobě, plyne z dnešních zpráv jednotlivých automobilek.

Největší americký výrobce i prodejce automobilů General Motors prodal v dubnu 237.646 osobních a užitkových vozů, o 11 procent více než před rokem. Americká dvojka Ford zvýšila prodej o 18 procent a Chrysler, který už patří italskému Fiatu, si polepšil o 11 procent.

Všechny tři domácí automobilky hlásily silný růst prodeje pickupů a vozů SUV. To vedle levnějšího benzinu odráží příznivý dopad růstu cen obytných domů na finanční situaci domácností.

Nevedlo se naopak německé skupině Volkswagen, jejíž prodej v USA minulý měsíc klesl o deset procent. Japonská automobilová jednička Toyota, která je čtyřkou na americkém trhu, zaznamenala pokles o jedno procento. Její konkurent Nissan naopak zvýšil odbyt o 23 procent.

Celoročně přepočtený prodej by měl překročit v dubnu šestý měsíc po sobě hranici 15 milionů vozů, nad níž byl americký trh celkově naposledy v roce 2008. Analytici v anketě agentury Thomson Reuters odhadli dubnové celoroční tempo prodeje aut na 15,25 milionu vozů.

Loni prodej vozů v USA vzrostl o více než 13 procent na 14,5 milionu. Nynější tempo je sice stále nižší než v letech před poslední recesí, je ale už zhruba 50 procent nad úrovní 10,4 milionu z roku 2009, tedy minimem od počátku 80. let. Pro letošní rok automobilky čekají prodej od 15 milionů do 15,5 milionu vozů, což by bylo maximum od roku 2007.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK