Největší americký výrobce i prodejce automobilů General Motors prodal v dubnu 237.646 osobních a užitkových vozů, o 11 procent více než před rokem. Americká dvojka Ford zvýšila prodej o 18 procent a Chrysler, který už patří italskému Fiatu, si polepšil o 11 procent.
Všechny tři domácí automobilky hlásily silný růst prodeje pickupů a vozů SUV. To vedle levnějšího benzinu odráží příznivý dopad růstu cen obytných domů na finanční situaci domácností.
Nevedlo se naopak německé skupině Volkswagen, jejíž prodej v USA minulý měsíc klesl o deset procent. Japonská automobilová jednička Toyota, která je čtyřkou na americkém trhu, zaznamenala pokles o jedno procento. Její konkurent Nissan naopak zvýšil odbyt o 23 procent.
Celoročně přepočtený prodej by měl překročit v dubnu šestý měsíc po sobě hranici 15 milionů vozů, nad níž byl americký trh celkově naposledy v roce 2008. Analytici v anketě agentury Thomson Reuters odhadli dubnové celoroční tempo prodeje aut na 15,25 milionu vozů.
Loni prodej vozů v USA vzrostl o více než 13 procent na 14,5 milionu. Nynější tempo je sice stále nižší než v letech před poslední recesí, je ale už zhruba 50 procent nad úrovní 10,4 milionu z roku 2009, tedy minimem od počátku 80. let. Pro letošní rok automobilky čekají prodej od 15 milionů do 15,5 milionu vozů, což by bylo maximum od roku 2007.