Apple v prvním čtvrtletí zvýšil dodávky svých tabletů iPad o 65 procent na 19,5 milionu přístrojů. Jeho tržní podíl se tak propadl na 39,6 procenta ze zhruba 58 procent před rokem.
Druhé místo obsadil jihokorejský konkurent Samsung Electronics, jehož tržní podíl naopak stoupl na téměř 18 procent ze zhruba 11 procent před rokem. Na třetí příčku se dostal tchajwanský výrobce Asus s podílem 5,5 procenta, který odsunul na čtvrté místo americký internetový obchod Amazon. Na konec první pětky se zařadil americký internetový gigant Microsoft.
Za růstem trhu s tablety stojí podle IDC především levné přístroje asijských výrobců využívající operační systém Android. Podíl zařízení s tímto systémem na trhu díky tomu v prvním čtvrtletí dosáhl 56,5 procenta.
Počítačové tablety se staly velkou konkurencí pro klasické osobní počítače, jejichž prodej se podle dřívějších údajů IDC v prvním čtvrtletí propadl o 14 procent. To představovalo nejprudší pokles od roku 1994, kdy firma začaly tyto statistiky sledovat.
Na český trh se loni podle dřívějších údajů IDC dodalo asi 253.000 počítačových tabletů, což byl proti předchozímu roku nárůst zhruba o 237 procent. Nejprodávanější byly přístroje iPad společnosti Apple, druhou příčku obsadila značka Samsung.