"Procházeli jsme typickou náběhovou fází. Je to jako když se otevře pekárna. Pár dní či týdnů kolem ní lidé jen chodí a koukají do výlohy, pak se osmělí a přijdou. Čísla je potřeba podle toho tak chápat," uvedl majitel společnosti Leoš Novotný.
Leo Express začal na trati mezi Prahou a Ostravou jezdit ve zkušebním provozu v listopadu, v ostrém režimu o měsíc později. Na trati konkuruje Českým drahám a RegioJetu. Podle Novotného měl Leo Express v prosinci obsazenost 15 procent, ale letos v březnu už to bylo přes 70 procent.
"Náběhovou fázi, která konkurenci trvala rok a půl či déle, my jsme zvládli za tři měsíce. Z papírového projektu se stala skutečnost, reálný hráč, kterého každý bere vážně. Náš start-up se povedl, trend je velice pozitivní," sdělil.
V letošním roce už Novotný očekává, že se jeho společnost vymaní ze ztráty. "Je to samozřejmě velice těžké nyní předvídat, ale podle našich předpokladů letos už ztrátu nevykážeme," řekl serveru.