"Komise hodlá ověřit, zda je dostatečně realistický předpoklad restrukturalizačního plánu, že dlouhodobou životaschopnost podniku lze obnovit bez pokračující státní podpory. A to zejména s ohledem na současné trendy na automobilovém trhu," uvedla komise.
PSA patří mezi podniky, na které měl největší dopad kolaps evropského automobilového trhu. Firma chce do konce příštího roku zastavit ztráty, jež se pohybují kolem 200 milionů eur měsíčně, a do roku 2015 plánuje návrat k zisku.
Součástí restrukturalizačního plánu automobilky PSA je propustit ve Francii zhruba 8000 zaměstnanců. Počítá se i s uzavřením továrny, kterou má firma v Aulnay-sous-Bois na severním předměstí Paříže.
Celosvětový prodej automobilky PSA Peugeot Citroën se loni kvůli slabé poptávce v Evropě propadl o 16,5 procenta na 2,97 milionu vozů. Skupina je po německém Volkswagenu druhým největším výrobcem aut v Evropě. Působí i v České republice, kde má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota.