Prazdroj nyní drží díky nealkoholickému Birellu v této kategorii zhruba tříčtvrtinový podíl. Za posledních deset let trvale posiluje, což se mu podařilo také loni. Ředitel ale neřekl, kolik pivovar loni tohoto nápoje prodal, ani o kolik posílil. Loňský meziroční propad této komodity v ČR vysvětlil agresí ovocných piv, radlerů. V příštích letech by ale měla nealkopiva tento, objemově zhruba vyrovnaný segment, předstihnout, protože je více příležitostí, kde je lze pít. "Loni nebyly inovace a marketingová podpora u radlerů byla vyšší," řekl McKenzie.
"V perspektivě deseti let chceme tuto kategorii zdvojnásobit," uvedl McKenzie. Podle něj tak měla přesáhnout jeden milion hektolitrů, což by mělo představovat asi šest procent celého českého pivního trhu. "Birell je značkou, díky níž bude trh růst," dodal.
Prazdroj se bude soustředit na tři věci. Chce z Birellu vytvořit "občerstvovací nápoj" před a po sportovních výkonech. "Dále ho profiluje jako nejlepší nápoj k obědu a jako přirozenou volbu na víkendy s rodinou. Očekáváme také, že získáme více žen. Ochucený Birell podle našeho průzkumu pije zhruba polovina žen," vysvětlil.
Vzhledem k tomu, že každý konzument nemá rád chuť ležáku, rozšíří pivovar sortiment chutí i obalů. A po loňské limetce a malině přestavil dnes Birell s chutí citrónu a granátového jablka. Firma dále dnes startuje televizní reklamu, kterou má Birell vůbec poprvé. Potrvá až do srpna. S vzorky nápoje chce v létě oslovit 250.000 lidí. McKenzie dodal, že výrobce neoslovuje nikoho pod hranici 18 let.
V ČR dnes nabízí nealkoholické pivo téměř každý pivovar. Dle McKenzieho ale "schopnost uvařit ho, aby chutnalo, jich má málo". Dovoz těchto piv je minimální, naopak Birell jde jen na Slovensko.
Podle ředitele se bude podíl nealkoholických piv v ČR zvyšovat. V pivním Německu i Rakousku je vyšší, ale ve Španělsku dokonce 8,5 procenta. Cenou patří Birell k prémiovým pivům, ale je levnější než superprémiový Pilsner Urquell; většina se prodává v plechu a lahvích.