"Od minulého týdne jsou zaměstnanci doma, ale pobírají odměnu ve větší výši, než stanovuje zákon," řekl serveru šéf odborové organizace Avia Petr Rukavička. "Na začátek příštího týdne je naplánováno setkání s vedením firmy, kde bychom se měli dozvědět více," dodal.
Vedení tuzemské továrny nyní vede s vlastníkem, indickou firmou Ashok Leylands Motors, jednání o tom, zda bude výroba nákladních aut v Letňanech zachována, případně v jakém rozsahu. Rukavička je přesvědčen, že výroba Avií v Česku bude pokračovat. A to přesto, že v Indii se nyní instaluje linka, na které je možné vozy stejných typových řad, jako se dělají v Česku, také vyrábět. "Naši zaměstnanci tam budou jezdit učit indické dělníky vyrábět auta ve stejné kvalitě jako u nás," řekl serveru.
Avia v lednu oznámila, že loni zvýšila tržby o 56 procent na 665 milionů korun, stále ale byla ve ztrátě. Prodej se zvýšil o dvě třetiny na 1003 aut. "Hranice ziskovosti se pohybuje okolo 3000 aut a my se k ní snažíme dostat," uvedl tehdy výkonný ředitel firmy Tomáš Jiřička.
Za první republiky Avia vyráběla letadla, v roce 1947 byla zahájena výroba nákladních aut a autobusů řady 706R. Pak se se zde až do roku 1988 montovaly vozy Praga V3S a v roce 1967 byla zakoupena francouzská licence na výrobu vozů Renault-Saviem.
V roce 1992 byla založena akciová společnost Avia, a.s., v roce 1995 vstoupila do divize nákladních vozů korejské Daewoo. Pod jeho vedením byla provedena modernizace výrobního sortimentu. Od roku 2006 je Avia součástí koncernu Hinduja Group, jehož vlajkovou lodí je druhá největší automobilka v Indii Ashok Leyland. Ke konci roku 2012 Avia zaměstnávala 227 pracovníků.