Za poklesem zisku mimo jiné stojí vyšší náklady na restrukturalizaci zaúčtované v prvním čtvrtletí letošního roku. Loňský zisk byl naopak jednorázově zvýšený prodejem 80procentního podílu v dceřiné společnosti Informační linky.
Počet mobilních zákazníků se meziročně zvýšil o 110.000 na 5,05 milionu, z toho 3,12 milionu jsou zákazníci s tarifem. Jejich počet stoupl o 1,4 procenta. Podíl chytrých telefonů mezi uživateli stoupl během prvního čtvrtletí o dva procentní body na 29 procent.
V pevné síti se zvýšil počet internetových přípojek xDSL o čtyři procenta na 921.000. Přitom již více než 72 procent z celkového počtu rezidentních zákazníků přešlo na rychlejší technologii VDSL. Počet zákazníků služby O2 TV dosáhl na konci března 141.000, což představuje růst o dvě procenta.
V březnu firma se společností Tesco oznámila vznik nového virtuálního operátora Tesco Mobile. Nový virtuální operátor, který začne své služby nabízet v průběhu 2. čtvrtletí letošního roku, chce posílit konkurenční prostředí a rozšířit nabídku mobilních služeb na českém trhu.
Společnost dále oznámila, že bude pokračovat v rozšiřování pokrytí sítě 4. generace LTE, a to bez ohledu na průběh připravované aukce frekvencí. Navrhované podmínky nové aukce, které počítají s vyčleněním frekvencí v pásmu 800 MHz pro nového operátora, považuje za diskriminační a podle svého vyjádření bude zvažovat i neúčast v aukci.
Společnost plánuje letos investovat do rozvoje nových technologií a sítí 4. generace LTE až do šesti miliard korun.