Ministr upozornil, že kromě vybavení STK technikou je nutné připravit informační systém na ministerstvu dopravy, který bude získaná data zpracovávat. Záznamy z obrazového sledovacího systému mají zamezit případnému korupčnímu jednání a mají být důkazem, že testované vozidlo skutečně na testech bylo.
Výbor dále doporučil zjednodušení administrativy spojené s přihlašováním aut při prodeji. Schválený pozměňovací návrh počítá s tím, že při převodu motorového vozidla bude stačit jedna společná žádost dosavadního vlastníka a nového vlastníka na centrální registr vozidel, řekl Stanjura. "Máme jeden registr vozidel, jednu žádost, a tím pádem i jeden úkon," popsal požadovaný výsledný stav. Podle návrhu, který ministerstvo podpořilo, by se prodávající a kupující mohli domluvit, zda na úřad zajdou spolu, nebo jeden zmocní druhého, nebo oba zmocní nějakou třetí osobu, která vozidlo odhlásí a přihlásí na nového majitele. Dosud platí, že žádost musí vyřizovat oba.
Nejsledovanější změnou v zákoně má být možnost zvolit si za úplatu libovolnou státní poznávací značku. Přidělení vlastní kombinace alfanumerických znaků na jednu tabulku by mělo podle původního návrhu stát 5000 korun, tedy 10.000 Kč na vozidlo.
Hospodářský výbor se dnes rovněž zabýval pozměňovacím návrhem poslance Stanislava Humla (ČSSD), který požadoval pro dopravní policisty pravomoc zadržet technický průkaz vozidel po těžkých dopravních nehodách do doby, než projdou technickou kontrolou. Tento návrh výbor neschválil s tím, že na jeho zapracování nebyl dostatek času. Podle Stanjury je totiž nutné zabránit vzniku korupčního prostředí, které by při rozhodování přímo na místě nehody mohlo vzniknout.