Podnik musí do konce srpna uhradit čtyři miliardy korun, které dluží za nákup nízkopodlažních tramvají z loňska. Dalších více než 4,5 miliardy bude stát dodávka vozů v letošním a příštím roce. Pravděpodobně si na to půjčí od České spořitelny a Československé obchodní banky, jejichž společnou nabídku vyhodnotil jako nejvýhodnější. Firma bude splácet zhruba deset let.
Pražský dopravní podnik musí podle smlouvy s firmou Škoda Transportation z roku 2006 odebrat do konce roku 2018 dohromady 250 tramvají 15T ForCity za 19,2 miliardy korun. Tramvaje začal odebírat v roce 2011. V roce 2011 a 2012 za ně zaplatil 4,5 miliardy korun.
Smlouva se Škodou Transportation je podle informací médií prakticky nevypověditelná a pro dopravní podnik znamená velkou finanční zátěž. Již dodané nízkopodlažní tramvaje mají navíc od začátku technické problémy. Podnik už kvůli tomu podal stovky reklamací, třeba na poruchy brzd.
Dopravní podnik, který je největší akciovou společností v majetku Prahy, dostal letos od města na provoz 10,6 miliardy korun. Částka ale nezahrnuje peníze na obnovu vozového parku.
Jana Hrubá mal