Polský trh je podle AWT trojnásobně větší než český. V roce 2011 po kolejích přepravilo 224 milionů tun materiálu, zatímco v ČR to bylo přes 80 milionů tun. "Chceme zde nabízet služby průmyslovým podnikům v oblasti energetiky, ocelářství, chemického nebo automobilového průmyslu," uvedla Jana Vládková, předsedkyně představenstva polské AWT Rail.
AWT prostřednictvím polské pobočky působí jako speditér v zemi dlouhodobě. Dosud ale mohl realizovat přepravy pouze prostřednictvím místních partnerů a lokálních zaměstnanců. Po získání takzvaného bezpečnostního certifikátu železničního dopravce nyní může provozovat dopravu přímo pod hlavičkou AWT. První lokomotivy s logem AWT se podle společnosti mohou na polských tratích objevit do několika týdnů.
Ve vozovém parku skupiny AWT je více než 160 lokomotiv a 5500 vozů. V Česku vlastní terminál kombinované dopravy v Paskově u Ostravy, provozuje přes 60 železničních vleček a vlastní zhruba 400 kilometrů vlastních tratí. Zaměstnává přes 2000 lidí a její tržby se blíží deseti miliardám korun. Kromě polské pobočky provozuje obdobné společnosti rovněž na Slovensku a v Maďarsku.