GTS se na začátku roku dohodla na využívání mobilní sítě T-Mobilu, svou nabídku chce zaměřit na podnikovou klientelu a instituce. Značka Mobil.cz vychází z názvu webu o mobilní komunikaci vydavatelství Mafra. Využívat má rovněž síť T-Mobilu.
Své služby jako první virtuální operátor v Česku od loňského listopadu nabízí pod značkou BLESK mobil vydavatelství Ringier a Telefónica. Podle odborníku jde o nejnižší formu virtuálního operátora, který pod svou značkou pouze přeprodává služby Telefóniky. Dosud získal přes 200.000 zákazníků. Od dubna jako virtuální operátor působí společnost Air Telecom, která loni koupila síť U:fon.
Před zahájením nabídky služeb je Tesco Mobile obchodního řetězce Tesco v síti Telefóniky. Podle neoficiálních informací se již také dohodla firma Quadruple vytvořená Asociací provozovatelů kabelových a telekomunikačních sítí v ČR o využívání sítě Vodafonu. Virtuálního operátora chtějí spustit i distributor energií Centropol Group, společnost ha-vel internet, Voocall a hovoří se i o UPC, České poště nebo ČEZ.
Virtuální operátoři mají konkurovat těm klasickým zejména levnějším voláním a jednoduchou nabídkou. Například BLESK mobil snížil cenu volání z předplacené karty na polovičních 2,50 Kč za minutu. Povinnost zveřejnit velkoobchodní nabídku pro virtuální operátory chce mobilním firmám nařídit Český telekomunikační úřad. Podíl virtuálních operátorů na evropských trzích se pohybuje od jednotek procent do zhruba pětiny trhu. Největší podíl mají ve Francii a Nizozemsku
Mobilní operátoři se konkurenci virtuálních operátorů brání zavedením nových zlevněných tarifů s úvazkem na dva roky a cenou kolem 700 korun. Na ty během jednoho měsíce, kdy se svou nabídkou přišla Telefónica a ostatní ji následovali, přešlo půl milionu zákazníků.