"Na opravy se připravujeme od začátku dubna. Zatím nemáme hlášena žádná zpoždění," uvedla Lauermannová. Po D1 Eurolines provozují čtyři spoje do Bratislavy a jeden do Budapešti.
Zhruba čtyři desítky obousměrných spojení provozuje ve všední den po D1 Student Agency. Kromě tří mimořádných posilových autobusů, které na využití čekají v Brně, může dopravce operativně využít dalších deset, pokud by si to vyžádala situace, uvedl Ondrůj.
Na rozdíl od autobusových dopravců se železnice na dnešní zahájení prací na D1 nepřipravovala. Kapacita vlaků je podle Českých drah dostačující. Dopravce zatím nenavýší ani počet spojení D1 Expressu, kterých ve všední den jezdí mezi Prahou a Brnem dva páry. "V tuto chvíli nabídka zůstává stejná, jako byla doposud," uvedl mluvčí drah Radek Joklík. Společnost bude podle něj poptávku dál sledovat.
Oprava dálnice D1 začala dnes dopravními uzavírkami v úsecích mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou a Lhotkou a Velkou Bíteší. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností. Celkem je na opravy připraveno 21 úseků od Mirošovic na 21. kilometru po exit Kývalka na 182. kilometru. Práce potrvají šest let a mají celkem stát zhruba 14 miliard korun.