Výsledky Kofoly dlouhodobě ovlivňují rostoucí ceny vstupů a surovin. "Pod meziroční pokles se však výrazně podepsaly změny spotřebitelských nálad a snížená poptávka po nápojích na jednotlivých trzích. Kvůli dlouhé zimě byl nejsilnější propad v gastronomii," uvedl generální ředitel Kofoly Jannis Samaras.
Kofola očekává, že v následujících měsících v hlavní letní sezoně se její výsledky zlepší. K nárůstu prodeje mají pomoci i nové produkty, do jejichž přípravy skupina v prvním čtvrtletí investovala a které nyní uvádí na trh. Samaras uvedl, že začátkem roku Kofola vstoupila na nový trh a uvedla nápoj UGO, který díky nové technologii, paskalizaci (ošetření potravin vysokým tlakem), přináší čerstvé zeleninové a ovocné šťávy připravené z lokálních surovin. Novinky letos nabídnou také značky Rajec, Jupík či Jupí Sirupy.
Skupina Kofola zaměstnává přes 2000 lidí, v Česku jich je kolem 700. Zaměstnanci pracují v sedmi výrobních závodech, z nichž dva jsou v České republice, jeden na Slovensku, tři v Polsku a jeden v Rusku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola. Letos v únoru se Kofola stala výhradním distributorem značek Evian a Badoit.
Hospodářské výsledky skupiny Kofola (v tisících Kč)
1. 1. 2013 - 31. 3. 2013 1. 1. 2012 - 31. 3. 2012 Změna 2013/2012 v pct. Prodej výrobků 1,316.691 1,366.531 - 3,6 Marže 381.181 451.439 - 15,6
*Pozn.: všechny hodnoty přepočteny z PLN průměrným kurzem za období 1. 1. 2013 - 31. 3. 2013 (1 Kč = 0,1626 PLN)
Zdroj: Kofola