"Loňský zisk nebyl rekordní, měli jsme i lepší roky, po revoluci v 90. letech jsme zažili velký boom," poznamenal Šorejs. V té době prodával Granát ročně šperky za více než 200 milionů korun a jeho zisky přesahovaly i 30 milionů korun. Počet zaměstnanců byl ale podstatně vyšší. Těsně po revoluci zaměstnávala firma na 750 lidí, dnes jich je zhruba třetina. Z 260 pracovníků je 150 družstevníků, kteří jsou zároveň majiteli podniku. Zhruba 90 procent pracovníků tvoří ženy.
Za loňským úspěchem je podle Šorejse několik let práce. "Podařilo se nám slušně nastavit některé marketingové aktivity, ať už to byl certifikát pravosti šperků, cílená kampaň zaměřená na některé skupiny zahraničních turistů, věrnostní karta a podobně. Všechny tyto aktivity nepřinesly zisk hned, ale přinášejí ho s odstupem několika let," poznamenal. Většinu produkce prodá Granát v tuzemsku, jen zhruba deset procent jde na export především do zemí střední a východní Evropy a zemí bývalého Sovětského svazu. Většina produkce se prodá v tuzemsku, kupují je hlavně turisté jako typicky český suvenýr.
Český granát je průhledný, průsvitný drahokam krvavě rudé barvy o velikosti kolem čtyř až pěti milimetrů. Je výjimečně barevně stálý, odolný proti žáru i kyselinám. Šperkaři s ním pracovali už v raném středověku, velké obliby se těšil v první polovině 18. století, kdy Marie Terezie dokonce zakázala vývoz surových granátů ze země. V turnovském družstvu Granát zpracují za měsíc kolem 600.000 až milionu těchto drobných drahokamů. "Za těch 60 let existence družstva se ve výrobě díky moderním technologiím mnohé změnilo, stále je tu ale vysoký podíl ruční práce," řekl Šorejs.
Družstvo umělecké výroby Granát Turnov vzniklo v roce 1953 sloučením menších podniků a soukromých šperkařů. Firma kameny nejen brousí a zpracovává do šperků, ale také je těží. Družstvo je majitelem ochranné známky Český granát, vedle granátů dodává rovněž broušené drahokamy a bižuterii. Turnovští šperkaři dnes vyrábějí kolem 8000 vzorů a každý rok přidávají nové. "Zájem je o tradiční vzory, ale díky moderním šperkům se nám daří oslovit i mladou generaci, která by si dřív šperk s českými granáty nekoupila," dodal Šorejs. Své výrobky nabízí firma ve vlastních prodejnách, ale také prostřednictvím internetového obchodu.