Škoda chce do roku 2018 ročně prodávat 1,5 milionu aut a pomoci by jí k tomu měly nové modely, jejichž kompletní výměnu chce značka stihnout do roku 2015. Podle předsedy představenstva Vinfrieda Vahlanda se to pozitivně projeví na odbytu aut. "Očekávali jsme, že v první polovině roku 2013 s ohledem na náběhy výroby nové generace modelů Octavia a Octavia Combi nedosáhneme úrovně minulého roku. Některé trhy jsou navíc i nadále pod silným tlakem, kterému se ani my nemůžeme zcela vyhnout," uvedl Vahland.
Škoda v dubnu prodala v západní Evropě 29.900 aut, což je meziroční pokles o 1,4 procenta. Prodeje značky však na některých trzích rostly. Šlo třeba o Británii, Itálii, Španělsko, Portugalsko, Dánsko, Finsko a Švédsko. Do východní Evropy automobilka dodala 10.500 aut, což bylo proti loňskému dubnu o 14,3 procenta méně. Například na ruském trhu, který je třetím největším odbytištěm po Číně a Německu, dubnový prodej klesl o 14,9 procenta na 7500 aut. Letos tam zatím Škodě prodej klesl o 6,7 procenta na 26.100 aut.
Ve střední Evropě automobilce v dubnu prodeje klesly o 6,8 procenta na 10.800 aut. Na český trh firma dodala přes 5100 aut, což bylo meziročně o šest procent méně. "Největším trhem značky Škoda byla v dubnu i nadále Čína s téměř 20.400 dodávkami zákazníkům. V porovnání se stejným měsícem loňského roku to odpovídá lehkému nárůstu o 0,1 procenta," dodal k prodejním výsledkům Baláž. V Číně automobilka za první čtyři měsíce roku prodala 78.100 aut, což je meziročně o 1,9 procenta méně. Další růst tam očekává po uvedení modelů Rapid a Octavia.
Nejprodávanějším modelem značky byla v dubnu Octavia s 31.300 prodanými vozy. Následovala Fabia s 18.800, Superb s 7800, Yeti s 6800, Rapid s 6600, Citigo s 3500 a Roomster s 2800 vozy. S výjimkou nových modelů Rapid a Citigo se jejich prodeje snížily v rozmezí od deseti do 19 procent.
Loni Škoda zvýšila prodej o sedm procent na 939.200 aut. Byl to osmý rekordní prodejní rok automobilky v řadě.