Hudeček tvrdí, že se zasadí o to, aby jízdné zdraženo nebylo. Na otázku, jak to chce udělat, ale novinářům odpovědět nedokázal. Informaci o možném zdražení kuponů ve čtvrtek projednala rada města. Podle dopravního podniku, který je největší firmou v majetku města, je zdražování jednou z cest z dluhů, v nichž se firma ocitla mimo jiné i kvůli nevýhodným smlouvám z minulosti. Konečné rozhodnutí bude na vedení Prahy.
Zadluženost Prahy loni vzrostla na 36,5 miliardy a stále narůstá, varoval na dnešní tiskové konferenci Hudeček. "Jsme na hraně útesu, přepadli jsme a držíme se za pár větviček, které začínají praskat a dlouho nás neudrží, pokud se nezačneme škrábat zpátky," doplnil. Nákup tramvají, ke kterému zavázalo Prahu její minulé vedení, je podle něj "nejpalčivějším problémem". Rozpočet města ale dusí také dostavba metra A a financování tunelového komplexu Blanka.
Právě tato témata jsou předmětem dlouhotrvajícího sporu uvnitř koalice. ODS a TOP 09 kvůli tomu několik týdnů vedou smírčí řízení. Kompetence ohledně dopravy, dopravních staveb i MHD drží ODS. TOP 09 ji však obviňuje z nečinnosti.