Podnik loni také nesplnil požadavek doručovat 95 procent zásilek následující pracovní den. Problémy měla Česká pošta i se zajištěním měření přepravní doby zásilek.
V roce 2012 se také zvýšil počet oprávněných stížností na poštu u ČTÚ z 216 na 250 podání. Za porušování právních povinností bylo České poště v průběhu roku pravomocně uloženo dvacet pokut v celkové výši 485.000 Kč.
Zpráva rovněž konstatuje, že nedostatky se objevují takřka výhradně u základních služeb týkajících se poštovních zásilek. U poštovních poukázek jsou nedostatky zjišťovány jen ojediněle. "Řada případů nespokojenosti zákazníků je zapříčiněna selháním lidského faktoru, nikoliv systémovým selháním České pošty a v některých případech je důvodem nespokojenosti zákazníků neznalost nebo nesprávné informace," uvedl mluvčí ČTÚ František Malina.
Od počátku letošního roku ČTÚ dohlíží na celý poštovní trh. Má za úkol zajistit spravedlivé konkurenční prostředí pro všechny subjekty poskytující poštovní služby a současně zabezpečit poskytování minimálního rozsahu základních služeb na celém území státu pro všechny obyvatele za dostupné ceny.