Dohoda o sdílení příjmů, cenách a kapacitě přepravy vyvolala před čtyřmi lety vyšetřování EK. Důvodem byly obavy, že společnosti mají na některých trasách silné postavení, což by mohlo vést k růstu cen.
Aerolinky loni nabídly EK ústupky. Firmy se vzdají některých slotů, tedy časů pro přistání nebo odlet, na letištích ve Frankfurtu a New Yorku. Dále umožní konkurentům, aby prodávali jejich letenky na trase mezi Frankfurtem a New Yorkem a umožní jim i prodej letenek na jejich návazné spoje.
Podle komise se díky nabídce zlepší konkurence na trasách mezi Frankfurtem a New Yorkem. "Toto rozhodnutí je dalším milníkem ve snaze vytvořit rovné podmínky u letů přes Atlantik po našem rozhodnutí u aliance oneworld v roce 2010," uvedl v prohlášení komisař pro hospodářskou soutěž Joaquín Almunia. Dohoda je podle EK závazná na dobu deseti let.
Star Alliance je největší leteckou aliancí, celkem má 27 členů. Dohoda zahrnuje i americké aerolinky Continental Airlines, které koupily United Airlines v roce 2010.
Komise v červenci 2010 schválila užší spolupráci u letů přes Atlantik aerolinkám British Airways, American Airlines a Iberia. Všechny tři společnosti jsou členem aliance oneworld, napsaly agentury DPA a Reuters.