Podle vedení firmy loňský rok nebude patřit k oslavovaným. "Spíše bude patřit k těm, které si vyžádaly obrovské úsilí na dosažení alespoň průměrných výsledků," uvedl v časopise generální ředitel společnosti Michal Štefl.
Firma má za sebou změny v oborové struktuře tržeb. V minulých dvaceti letech byl základem výsledku společností obor dopravních staveb, loni poprvé měla vyšší tržby v pozemním stavitelství. Týkaly se staveb pro školství, zdravotnictví nebo oblast kultury.
OHL ŽS se stále více orientuje na tendry v zahraničí. Loni působila například na Slovensku, v Polsku, Bosně, Rumunsku nebo Rusku. V Bulharsku firma postavila za 115 milionů korun železniční most přes řeku Marica. Stavba je součástí železničního koridoru mezi městem Svilengrad a tureckou hranicí. Zhotovitelem koridoru byl SUDOP PRAHA.
Podle dřívějších vyjádření vedení firmy OHL ŽS letos očekává nárůst tržeb o zhruba 30 procent na necelých 12 miliard korun. Jedním z důvodů jsou zakázky v zahraničí, které firma získala. Firma staví například obchvat Ružomberku na Slovensku, v ČR se podílí na rekonstrukci dálnice D1. Dvě velké zakázky za zhruba šest miliard získala v Polsku, týkají se železničních úseků na trati z Krakova do Lvova.
Hospodářský výsledek společnosti OHL ŽS: Rok tržby v mld. Kč čistý zisk v mil. Kč 2009 12,6 225,3 2010 10,3 191,1 2011 9,0 276,8 2012 8,9 78,9 2013 11,8 100,0
Zdroj: časopis společnosti, databáze Prodata
Pozn. U roku 2013 jde o odhad