Krajský soud letos v dubnu rozhodl, že ÚOHS chyboval při posuzování cenové výhodnosti nákupu souprav. Chtěl, aby ÚOHS tuto otázku, která je v celém případu klíčová, posoudil znovu. ÚOHS ale podal kasační stížnost, stejně jako České dráhy a Siemens. Celý tendr napadla konkurenční Škoda Transportation. České dráhy nakonec od původního záměru koupit 16 vlaků ustoupily. Od švýcarského výrobce Siemens jich převezmou jen sedm.
České dráhy dosud tvrdily, že dohodnutá cena 200,5 milionu eur za 16 souprav byla výjimečně výhodná a vypsání výběrového řízení bránil i omezený čas, po který nabídka platila.
ÚOHS při posuzování případu srovnával cenu railjetů nakonec jen s vlaky ICx od Siemensu. Další srovnání odmítl. Podle Krajského soudu v Brně to ale byla chyba. Ze srovnání úřad vyloučil například turecké HT 65000, které byly pouze o šest procent dražší než railjety. "Žalovaný (ÚOHS) dostatečným a přesvědčivým způsobem nevysvětlil, proč nelze tyto vlaky s jednotkami Railjet vůbec porovnávat," uvedl krajský soud.
České dráhy chtějí s railjety jezdit od konce roku 2014 z Prahy přes Brno a Vídeň do Štýrského Hradce. Projekt spolupráce mezi ČD a rakouskými dráhami ÖBB by měl zlepšit kvalitu cestování mezi Českem a Rakouskem a zároveň mezi Prahou a Brnem. ČD mají mít sedm souprav Railjet (Viaggio Comfort) za zhruba 2,5 miliardy korun a další tři soupravy nasadí ÖBB, které také zajistí lokomotivy řady 1216.