Japonské aerolinky JAL a All Nippon Airways (ANA) s těmito stroji obnovily pravidelní lety v sobotu. JAL nahradila na nedělním letu dreamliner starším modelem 767. JAL a ANA provozují dohromady asi polovinu dreamlinerů, které jsou nyní ve světě v komerčním provozu.
Nefunkčnost čidla způsobila banální chyba techniků Boeingu, kteří nové systémy baterií instalovali. Podle JAL nechali přes tlakový senzor přelepenou pásku. Žádná závada přímo na baterii nenastala. O závadě v neděli informovala japonská média, firma ji ale potvrdila až dnes.
Boeing po lednových incidentech upravil ochranu lithium-iontových akumulátorů tak, aby se nepřehřívaly a nemohly vyvolat požár na palubě. Baterie mají nově mimo jiné speciální obal, který má zabránit možnému úniku elektrolytu a plynů při přehřátí.
Stroj 787 Dreamliner se považuje za nejmodernější dopravní letadlo na světě. Použití polymerů vyztužených uhlíkovými vlákny výrazně snížilo hmotnost stroje, který je i díky novým motorům zhruba o pětinu úspornější než jiná podobně velká letadla.