Evropská unie chce, aby se všechny aerolinky využívající letiště v EU zapojily do unijního systému obchodování s emisními povolenkami. Ten má za cíl omezit vypouštění skleníkových plynů do ovzduší. Letecké společnosti mají do roku 2020 dostávat 85 procent povolenek zdarma a nakupovat jen 15 procent. Proti tomu se ale postavily více než dvě desítky zemí včetně USA a Číny.
Brusel nakonec plán na prodej emisních povolenek o rok odložil, aby měli jeho oponenti víc času dohodnout se na jednotném globálním systému. Letecké společnosti chtějí zabránit tomu, aby spor nevyústil v mezinárodní obchodní válku. Zahraniční vlády v novém dokumentu vyzvaly, aby schválily systém na principu jednotného trhu, který by umožnil kompenzovat růst emisí po roce 2020.
Proti opatření hlasovaly čínské a indické státní aerolinie, což se podle analytiků chápe jako dozvuky postojů tamních vlád, které vůči jednáním o tomto problému na širší úrovni staví zdráhavě.
Sporem ohledně emisí z letectví se zabývá i Mezinárodní organizace pro civilní letectví (ICAO). ICAO by se měla znovu setkat v září. Letecké společnosti chtějí do té doby zmírnit neshody, které panují i mezi nimi. Jednou z nejspornějších otázek je třeba to, jestli by za emise škodlivých látek mělo platit celé odvětví, nebo zda by měly být nejvíce zpoplatněny nejrychleji rostoucí aerolinie.